Podtema tematického bloku děti přirozenou cestou seznámilo se stromy a zelení, jež nás obklopuje. Děti rozlišovaly jednotlivé části stromů a na základě logického myšlení usuzovaly, jaký plní význam pro zdárný růst a život stromu. Bylo rozvíjeno smyslové vnímání při rozlišování částí stromu dle hmatu, sluchu i zraku a rozvíjena slovní zásoba o nová slova- kmen, kořeny, letokruhy, koruna. Na základě získaných vědomostí děti vytvořily společně živý obraz stromu a znázornily, jakým způsobem stromy přijímají vodu.
V rámci tématu byly děti seznámeny se Zelenou pohádkou od D. Fischerové prostřednictvím naslouchání vyprávěného textu. Pohádka dětem představila druh listnatého stromu- javor a pomohla jim k uvědomění si změn v podzimní přírodě a její barevnosti. Byla rozvíjena koncentrace pozornosti a vnímání vyprávěného textu. Na základě příběhu děti třídily stromy do nadřazených skupin na listnaté x jehličnaté a dále poznávaly jednotlivé druhy stromů, jejich listy, kůru či plody. Při pobytu venku děti zkoumaly stromy všemi smysly a vnímaly jejich odlišnost. Učili jsme se třídit stromy do skupin jehličnaté x listnaté a vnímali jsme stromy i jejich stavbu. Dětem byla ponechána tvořivost při tvorbě přírodních mandal z přírodnin. Byla rozvíjena spolupráce v týmu, jemná motorika a zrakové vnímání.
Děti získávaly povědomí o lese jako ekosystému, jeho porostech i obyvatelích. V rámci písně-V lese si děti uvědomily, jak se správně chovat v lese, co lesu přispívá a čím mu škodíme. Byly rozvíjeny hudební dovednosti při ztvárnění zvuků lesa prostřednictvím orffových nástrojů , rozlišování tónů hlubokých a vysokých. Dále bylo posilováno dechové svalstvo při dechovém cvičení-foukání do listí, odfoukávání do cíle. V ranních činnostech pracovaly děti ve skupinkách, kdy pracovaly s frotážním pultem, počítaly semínka jednotlivých stromů-rozvoj matematických představ a kreslily stromy dle obrázku-rozvoj jemné motoriky, napodobení tvaru stromu či listů. Děti byly seznámeny s obyvately lesa, poznávaly je dle stop či zvuků a samy je napodobovaly-logopedické chvilky a pojmenovávaly a to jménem rodovým i druhovým. V rámci vycházek do okolí MŠ budeme s dětmi nadále poznávat a pozorovat okolní stromy a vyhledávat živočichy. Doufáme, že se z nás stanou zdatní badatele a pojmenujeme téměř vše, co nás obklopuje.