Obsah

Barevné čarování-Zelená pohádka

Typ: ostatní
společné dílo V lese je krásně,jehličí voní.
Příroda prosí,nebuďte sloni.
My sloni nejsme, půjdeme tiše.
Co les nám dává, chcem vidět i slyšet.

         Podtema tematického bloku děti přirozenou cestou seznámilo se stromy a zelení, jež nás obklopuje. Děti rozlišovaly jednotlivé části stromů a na základě logického myšlení usuzovaly, jaký plní význam pro zdárný růst a život stromu. Bylo rozvíjeno smyslové vnímání při rozlišování částí stromu dle hmatu, sluchu i zraku a rozvíjena slovní zásoba o nová slova- kmen, kořeny, letokruhy, koruna. Na základě získaných vědomostí děti vytvořily společně živý obraz stromu a znázornily, jakým způsobem stromy přijímají vodu.

živý obrazpřijímání vodyfrotáž listů a jehličí

    V rámci tématu byly děti seznámeny se Zelenou pohádkou od D. Fischerové prostřednictvím naslouchání vyprávěného textu. Pohádka dětem představila druh listnatého stromu- javor a pomohla jim k uvědomění si změn v podzimní přírodě a její barevnosti. Byla rozvíjena koncentrace pozornosti a vnímání vyprávěného textu. Na základě příběhu děti třídily stromy do nadřazených skupin na listnaté x jehličnaté a dále poznávaly jednotlivé druhy stromů, jejich listy, kůru či plody. Při pobytu venku děti zkoumaly stromy všemi smysly a vnímaly jejich odlišnost. Učili jsme se třídit stromy do skupin jehličnaté x listnaté a vnímali jsme stromy i jejich stavbu. Dětem byla ponechána tvořivost při tvorbě přírodních mandal z přírodnin. Byla rozvíjena spolupráce v týmu, jemná motorika a zrakové vnímání.

třídění stromů poznáváme strom dle listu, plodu, kůrysběr šišek v modřínovém hájiřádění se suchým listímtvorba mandaly ze šišekspolečné dílodomeček z přírodninvnímáme stromy všemi smyslymandalatajemné okno a dveře do starého dubuprůběh stavbyradost z prácevyužití různého přírodního materiálutvorba dle předlohypředloha

          Děti získávaly povědomí o lese jako ekosystému, jeho porostech i obyvatelích. V rámci písně-V lese si děti uvědomily, jak se správně chovat v lese, co lesu přispívá a čím mu škodíme. Byly rozvíjeny hudební dovednosti při ztvárnění zvuků lesa prostřednictvím orffových nástrojů , rozlišování tónů hlubokých a vysokých. Dále bylo posilováno dechové svalstvo při dechovém cvičení-foukání do listí, odfoukávání do cíle. V ranních činnostech pracovaly děti ve skupinkách, kdy pracovaly s frotážním pultem, počítaly semínka jednotlivých stromů-rozvoj matematických představ a kreslily stromy dle obrázku-rozvoj jemné motoriky, napodobení tvaru stromu či listů. Děti byly seznámeny s obyvately lesa, poznávaly je dle stop či zvuků a samy je napodobovaly-logopedické chvilky a pojmenovávaly a to jménem rodovým i druhovým. V rámci vycházek do okolí MŠ budeme s dětmi nadále poznávat a pozorovat okolní stromy a vyhledávat živočichy. Doufáme, že se z nás stanou zdatní badatele a pojmenujeme  téměř vše, co nás obklopuje.

poznáváme a kreslíme houbypočítání semínekpoznávání stopfrotáž listůvnímání zelené barvyprohlížení encyklopediíslavíme svátek foukání listů do cíletvoříme křížaly

 


Vytvořeno: 29. 10. 2019
Poslední aktualizace: 9. 2. 2020 20:33
Autor: