V prvním tematu barevného čarování byly děti seznámeny s podzimními plody, s proměnami podzimní krajiny a s barvami základními i doplňkovými. Děti v prostředí třídy vyhledávaly červené předměty a vyjadřovaly své pocity ohledně červené barvy-co nám připomíná-krev, první pomoc, srdce, zákaz, láska, vášeň, oheň. Prostřednictvím Červené pohádky bylo rozvíjeno vnímání, koncentrace pozornosti a také představivost. Naslouchání si děti ověřily při poslechu pohádky O Červené karkulce. Děti si vyzkoušely hru v roli při dramatizaci Karkulky, kdy si každý vyzkoušel zahrát jinou pohádkovou postavu. Následovně děti přemýšlely nad vlastnostmi jednotlivých postav.
Byly rozvíjeny dovednosti důležité pro zdárný vstup do 1. třídy ZŠ-orientace v číselné řadě- 1-10, rozdíl více x méně, rozlišování geometrických tvarů a jejich kresba, rozvoj čtenářské pregramotnosti-vyjadřování ve větách, popis dějové posloupnosti při převyprávění pohádky o Červené karkulce. Seznámili jsme se s pojmem integrovaný záchranný systém-barvy, čísla.
Jelikož nám počasí přálo, nic nám nebránilo trávit čas na školní zahradě či v okolí Teplic. Byla podporována kooperace ve skupině při sportovních hrách-fotbal, florbal. V rámci vycházek jsme pozorovali proměnlivost podzimu, sbírali plodiny-ořechy, kaštany.
Děti měly příležitost vyjádřit se výtvarně při tvorbě jablíčkového obrazu technikou otisku. Byl podporován správný úchop štětce a hygiena práce. Zároveň si děti vytvořily vlastní zavařeniny z papíru a kresbou znázornily své oblíbené dobroty. Těšíme se na další prožitky, které nám přinesou temata barevného čarování.