Obsah

Barevné čarování-Červená pohádka

Typ: ostatní
vyhledávání červené barvy Co v nás vyvolává červená barva? Představy, pocity, libost či nelibost? Kde se můžeme setkat s červenou barvou v MŠ či v okolí? Na tyto otázky nám odpovědělo první podtéma nového integrovaného bloku Barevné čarování

V dalším tematu barevného čarování byly děti seznámeny s podzimními plody, s proměnami podzimní krajiny a s barvami základními i doplňkovými. Děti v prostředí třídy vyhledávaly červené předměty a vyjadřovaly své pocity ohledně červené barvy-co nám připomíná-krev, první pomoc, srdce, zákaz, láska, vášeň.  Prostřednictvím Červené pohádky bylo rozvíjeno vnímání, koncentrace pozornosti a také představivost. Naslouchání si děti ověřily při poslechu pohádky  O Červené karkulce. Děti si vyzkoušely hru v roli při dramatizaci Karkulky, kdy si každý vyzkoušel zahrát jinou pohádkovou postavu. Následovně děti přemýšlely nad vlastnostmi jednotlivých postav.

vyhledávání červené barvyherecké obsazení Červené karkulkydivadloČervená karkulka

Děti zkoumaly podzimní plody všemi smysly, třídily je do skupin-ovoce x zelenina a na základě poznání si společně vytvořily ovocný salát-krájeli, dochucovali. Byla podporována ochrana zdraví-jíst ovoce a zeleninu, jíst střídmě sladkosti  a smažené věci, před konzumací ovoce jej vždy opláchnout vodou. Dále byly rozvíjeny hudebně pohybové dovednosti při rytmizaci na tělo, práce s orffovy nástroji a při tanci k písni Měla babka čtyři jabka-mazurka. Děti se snažily o koordinaci pohybů a pokoušely se sladit pohyb s hudbou.

příprava ovocného salátuspoluprácemícháme

Děti se vyjadřovaly i výtvarně při tvorbě šípkového keře-rozfoukávání tuže a následné otiskování prstů-šípku, listu. Nezapomněli jsme ani na rozvoj pohybových dovedností při každodenním cvičení-zdravotní cviky, jóga, cvičení se stuhou, masážními ježky.

Šípkový keřrozfoukávání tužepráce s interaktivní tabulíranní cvičenícvičení se stuhourelaxacesmyslový chodník


Vytvořeno: 13. 10. 2019
Poslední aktualizace: 9. 2. 2020 20:34
Autor: