V dalším tematu barevného čarování byly děti seznámeny s podzimními plody, s proměnami podzimní krajiny a s barvami základními i doplňkovými. Děti v prostředí třídy vyhledávaly červené předměty a vyjadřovaly své pocity ohledně červené barvy-co nám připomíná-krev, první pomoc, srdce, zákaz, láska, vášeň. Prostřednictvím Červené pohádky bylo rozvíjeno vnímání, koncentrace pozornosti a také představivost. Naslouchání si děti ověřily při poslechu pohádky O Červené karkulce. Děti si vyzkoušely hru v roli při dramatizaci Karkulky, kdy si každý vyzkoušel zahrát jinou pohádkovou postavu. Následovně děti přemýšlely nad vlastnostmi jednotlivých postav.
Děti zkoumaly podzimní plody všemi smysly, třídily je do skupin-ovoce x zelenina a na základě poznání si společně vytvořily ovocný salát-krájeli, dochucovali. Byla podporována ochrana zdraví-jíst ovoce a zeleninu, jíst střídmě sladkosti a smažené věci, před konzumací ovoce jej vždy opláchnout vodou. Dále byly rozvíjeny hudebně pohybové dovednosti při rytmizaci na tělo, práce s orffovy nástroji a při tanci k písni Měla babka čtyři jabka-mazurka. Děti se snažily o koordinaci pohybů a pokoušely se sladit pohyb s hudbou.
Děti se vyjadřovaly i výtvarně při tvorbě šípkového keře-rozfoukávání tuže a následné otiskování prstů-šípku, listu. Nezapomněli jsme ani na rozvoj pohybových dovedností při každodenním cvičení-zdravotní cviky, jóga, cvičení se stuhou, masážními ježky.