V průběhu podtematu Bílá pohádka děti sdělovaly své pocity z bílé barvy kolem nás a vyjadřovaly, co v nich vyvolává- pocit radosti, čistoty, dobro či naopak nudu-málo barevnosti. Byla rozvíjena orientace v prostoru, při vyhledávání předmětů bílé barvy. Následně bylo rozvíjeno smyslové vnímání při zkoumání předmětů hmatem, při vyhledávání předmětů pod mlhou a rozvíjena předmatematická pregramotnost v rámci zapamatování si předmětů pod mlhou, určení množství předmětů. které ubylo či naopak přibylo.
V rámci pohádky Trápení s mlhou-L Freyová děti naslouchaly čtenému příběhu, převyprávěly jej, vystihly kladné i záporné vlastnosti postav. Byla upevňována posloupnost ročních obobí a měsíců v roce. Jelikož byl týden ve znamení sv. Martina, zdramatizovali jsme příběh O svatém Martinovi, vystvětlili jsme si zvyky i lidové obyčeje a upekli jsme martinské rohlíčky. Jelikož se blíží vánoční čas, vytvářeli jsme výrobky z keramiky-anděla a nacvičovali jsme na nadcházející zpívání u rozsvěcování vanočního stromečku. V rámci tvoření z keramiky byla podporována kreativita a samostatnost dětí při práci. Při zpěvu vánočních koled bylo dbáno na správný zpěv písně, doprovod na orffovy nástroje i tvorbu pauz v písních.