Obsah

Barevné čarování- Bílá pohádka

Typ: ostatní
rozvoj řečových dovedností a vyjadřovacích schopností- co v ná vyvolává bílá barva. Jaký přírodní úkaz ukrývá pod svou rouškou stromy, domy, či krajinu? Jaké změny můžeme vnímat v podzimní krajině? Na tyto otázky nám přineslo odpověď podtema integrovaného bloku Barevné čarování.

        V průběhu podtematu Bílá pohádka děti sdělovaly své pocity z bílé barvy kolem nás a vyjadřovaly, co v nich vyvolává- pocit radosti, čistoty, dobro či naopak nudu-málo barevnosti.  Byla rozvíjena orientace v prostoru, při vyhledávání předmětů bílé barvy. Následně bylo rozvíjeno smyslové vnímání při zkoumání předmětů hmatem, při vyhledávání předmětů pod mlhou a rozvíjena předmatematická pregramotnost v rámci zapamatování si předmětů pod mlhou, určení množství předmětů. které ubylo či naopak přibylo.

vyhledávání bílých předmětů v místnostipoznávání dle hmatu a odebírání předmětů pod mlhou  

         V rámci pohádky Trápení s mlhou-L Freyová děti naslouchaly čtenému příběhu, převyprávěly jej, vystihly kladné i záporné vlastnosti postav. Byla upevňována posloupnost ročních obobí a měsíců v roce. Jelikož byl týden ve znamení sv. Martina, zdramatizovali jsme příběh O svatém  Martinovi, vystvětlili jsme si zvyky i lidové obyčeje a upekli jsme martinské rohlíčky. Jelikož se blíží vánoční čas, vytvářeli jsme výrobky z keramiky-anděla a nacvičovali jsme na nadcházející zpívání u rozsvěcování vanočního stromečku. V rámci tvoření z keramiky byla podporována kreativita a samostatnost dětí při práci. Při zpěvu vánočních koled bylo dbáno na správný zpěv písně, doprovod na orffovy nástroje i tvorbu pauz v písních.

andílci z keramikyválení a výzdoba andílkůrozvoj samostané práce dětípráce s pískovničkounezapomínáme na oslavenceedování mlhy v přírodě

 


Vytvořeno: 21. 11. 2019
Poslední aktualizace: 9. 2. 2020 20:32
Autor: